• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

خبر ویژه

بيشتر

دوشنبه1اسفند1401

15:34

55

برنامه روز دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم/ اجرای ۲ نماینده از ایران

دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان با اجرای دو نماینده کشورمان در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم همراه خواهد بود.

دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان با اجرای دو نماینده کشورمان در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم همراه خواهد بود.

روز دوم سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش آقایان در نوبت بعدازظهر از ساعت ۱۵:۳۰ در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی و با تلاوت مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی کشورمان به عنوان قاری افتخاری این روز آغاز می‌شود.

در این روز مجموعاً ۱۱ قاری و حافظ با حضور در جایگاه متسابقان به سوالات هیئت داوران پاسخ می‌دهند که شامل چهار حافظ کل قرآن، چهار قاری و سه مرتل است. نکته جالب روز دوم مسابقات اجرای دو نماینده کشورمان در رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن در این روز است.

بر همین اساس اولین شرکت کننده روز دوم مسابقات محمدسعید اراتنی از الجزایر در رشته حفظ کل قرآن کریم خواهد بود و در ادامه امیرحسین رحمتی از جمهوری اسلامی ایران در رشته قرائت تحقیق به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید می‌پردازد. زمان تقریبی اجرای نماینده کشورمان حدود ساعت ۱۶ خواهد بود.

اجرای ایاد عونی محمد از کشور مصر در رشته قرائت ترتیل و عبدالرحمن محمد ربیع حردان از کشور سوریه در رشته حفظ کل قرآن کریم بخش دیگری از برنامه‌های روز دوم مسابقات است و بعد از آن شاهد اجرای گروه تواشیح منتخب استان آذربایجان شرقی خواهیم بود.

اجرای عمار جیکیتش از کشور کرواسی در رشته قرائت تحقیق، اسماعیل حمدان از کشور لبنان در رشته ترتیل و محمد محی‌الدین از کشور کنیا در رشته ترتیل بخش دیگری از اجراهای روز دوم تا قبل از اذان مغرب خواهد بود و پس از آن حمیدرضا احمدی‌وفا، یکی دیگر از قاریان بین‌المللی کشورمان به عنوان قاری افتخاری تلاوت اذانگاهی این روز را انجام خواهد داد.

در نوبت سوم مسابقات و بعد از اذان مغرب محمدبن یوسف از کشور لیبی در رشته حفظ کل قرآن کریم به اجرای برنامه می‌پردازد و در ادامه شاهد اجرای عبدالکریم بن‌حسان از کشور الجزایر در رشته قرائت تحقیق خواهیم بود. اجرای گروه تواشیح منتخب استان خوزستان که در مراسم افتتاحیه نیز اجرا داشتند، از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای روز دوم مسابقات است.

اجرای سینا طباخی، نماینده کشورمان در رشته حفظ کل قرآن کریم در حوالی ساعت ۲۰ و یحیی سنکی از کشور فیلیپین در رشته قرائت تحقیق، دو اجرای دیگر شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات خواهد بود. پایان بخش رقابت‌های روز دوم تلاوت حمید شاکرنژاد قاری بین‌المللی کشورمان خواهد بود.

یادآور می‌شود؛ سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران تا روز سوم اسفندماه از ساعت ۹ تا ۱۲ در بخش بانوان و ۱۵:۳۰ تا ۲۱ در بخش آقایان در جریان خواهد بود.

مراسم اختتامیه این مسابقات نیز روز چهارم اسفندماه با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.


نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر