• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

خبر ویژه

بيشتر

سه‌شنبه2اسفند1401

14:44

76

انقلاب اسلامی ایران احیاءگر تفکر اسلام ناب محمدی است/ بقاع متبرکه ایران اسلامی پرچم‌دار فعالیت‌های قرآنی هستند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان اینکه بقاع متبرکه ایران اسلامی پرچم‌دار فعالیت‌های قرآنی هستند، گفت: انقلاب اسلامی ایران احیاءگر تفکر اسلام ناب محمدی است؛ آزادی‌خواهی، حریت و عدالت در منطق انقلاب اسلامی ایران است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان اینکه بقاع متبرکه ایران اسلامی پرچم‌دار فعالیت‌های قرآنی هستند، گفت: انقلاب اسلامی ایران احیاءگر تفکر اسلام ناب محمدی است؛ آزادی‌خواهی، حریت و عدالت در منطق انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، نشست صمیمی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با داوران و متسابقین شرکت‌کننده در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران امروز (دوم اسفند ماه) در هتل هما تهران برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این نشست با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید، اظهارکرد: الحمدالله با حضور گرم و پرشور جامعه قرآنی از کشورهای مختلف، سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.

وی با اشاره به شعار مسابقات بین‌المللی قرآن کریم (یک کتاب، یک امت)، تاکید کرد: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، نشان‌دهنده این است که می‌خواهیم این رویداد را در جهان به‌عنوان اولین حوزه فرهنگی مطرح کنیم؛ بر این اساس باید به قوتش بیافزاییم و جامعه را با این کلام نورانی آشنا کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حفظ قرآن برای ما از اولویت و اولیت برخوردار است، یادآور شد: ما موقوفات قرآنی را برای فعالیت‌های قرآنی جهت‌دهی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره فعالیت‌های قرآنی در امامزادگان و بقاع متبرکه، گفت: کرسی‌های تلاوت و حفظ قرآن کریم در بسیاری از بقاع متبرکه و امامزادگان ایران اسلامی تشکیل می‌شود؛ بقاع متبرکه ایران اسلامی پرچم‌دار فعالیت‌های قرآنی هستند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در چهل سال دوم خود قرار دارد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران احیاءگر تفکر اسلام ناب محمدی است؛ آزادی‌خواهی، حریت و عدالت در منطق انقلاب اسلامی ایران است و به همین دلیل استکبار با این انقلاب مقابله خواهد کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به شیطنت‌های آمریکا، گفت: آمریکا و دیگر دشمنان ایران از تحریم‌ها به‌عنوان یک ابزار برای خودشان بهره می‌گیرند؛ با این وجود انقلاب راهش را پیش می‌برد و پرقدرت‌تر ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دستگیر تمام مظلومان جهان خواهد بود، خاطرنشان کرد: ما عزت مسلمین را عزت خودمان می‌دانیم؛ ایران اسلامی مسئله فلسطین را حل شده نمی‌داند و معتقدیم که مسئله فلسطین با مقاومت حل خواهد شد.

در ادامه این نشست، عباس سلیمی رئیس هیئت داوران سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مانور بزرگ و مقتدرانه در برابر کفار و دشمنان اسلام است؛ تاثیر برگزاری مسابقات کمتر از مانورهای نظامی نخواهد بود.

وی گفت: یقین داریم قرآن کریم در آینده‌ای نه‌چندان دور قانون اساسی تمام کره زمین خواهد بود، لذا جامعه قرآنی باید از خودش مراقبت کند که عملکرد قرآنی داشته باشد. این استاد و پیشکسوت قرآنی کشورمان در پایان تاکید کرد: جامعه قرآنی سبک زندگی قرآنی را باید در جوامع اسلامی حاکم کنند.

گفتنی است، سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۲۹ بهمن ماه با حضور قاریان و حافظان برتر بین‌المللی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شده و تا سوم اسفند ماه ادامه دارد.

فايل ها

7 (1).jpg,

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر