• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

خبر ویژه

بيشتر

سه‌شنبه23اسفند1401

15:47

526

لزوم احیای رقبات پشتیبان امامزاده‌ها/ اقبال مردم ایران اسلامی به امامزادگان تاریخی است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم احیای رقبات پشتیبان امامزاده‌ها تاکید کرد و گفت: اقبال مردم ایران اسلامی به امامزادگان تاریخی و هویتی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم احیای رقبات پشتیبان امامزاده‌ها تاکید کرد و گفت: اقبال مردم ایران اسلامی به امامزادگان تاریخی و هویتی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، همایش مُبلغان و سرگروه‌های تبلیغی و مدیران بقاع متبرکه شاخص کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرری برگزار شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با استناد به آیات قرآن کریم اظهار کرد: میلاد حضرت عیسی (ع) اعجاز بود، او به مادرش قوت قلب می‌داد تا از زخم زبان دیگران رنجیده خاطر نشود و می‌گفت تو سخن نگو؛ و زمانی که از او پرسیدن این فرزند کیست؟؛ حضرت عیسی در گهواره گفت من بنده خدا هستم، ایشان نوزادی مبارک بود؛ انسان باید در همه حال مبارک باشد؛ برای مبارک شدن و مبارک بودن تمرین لازم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تاکید کرد: برنامه ایشان اختصاص به محدوده جغرافیای ایران نمی‌شود؛ معظم له در زمینه هزینه‌هایی که دشمن برای جامعه اسلامی و ایران ایجاد می‌کند، می‌اندیشند؛ امروز دشمنان پیش از هر فتنه انگیزی گرد هم جمع می‌شوند و با هم فکرهای مشترک دارند و علیه ایران برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مُبلغین باید در صف اول برخورد با فتنه‌انگیزی دشمنان باشند، گفت: مراد از لفظ برخورد، مبارزه و… نیست، بلکه مقصود تلاقی است که با شناخت حاصل می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص شاخصه‌های خانواده مطلوب خاطرنشان کرد: خانواده مطلوب باید چگونه باشد؟؛ گاهی اوقات خانواده مطلوب با فرزندان بسیار معنا می‌شود، گاهی اوقات مراد از خانواده مطلوب نحوه مدیریت است؛ بنابراین مُبلغان باید مروج ویژگی‌های خانواده مطلوب باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی تصریح کرد: کشور باید به‌طور کامل از تک محصولی نفت خارج شود، چرا که اگر کشور فقط در نفت بماند، آسیب‌پذیرتر می‌شود؛ ظرفیت‌های خوبی مانند انرژی خورشیدی، معادن و مسیر ترانزیت و کیلومترها سواحل داریم و دولت سیزدهم انصافاً کارهای خوبی دارد انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز کشور در حال عبور از تک محصولی است، افزود: دولت نباید حجیم شود؛ حجیم شدن دولت به ضرر کشور است و در این زمینه مردم باید کمک کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: باید در زمینه بحث خانواده کار کرد و نباید تک مؤلفه‌ای رفتار کرد و باید الگوریتمی در این زمینه کشیده شود؛ باید تولید را تبلیغ کنیم و از سوی دیگر قناعت را سبک زندگی قرار دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی درخصوص ارادت خاص مردم ایران اسلامی به امامزادگان واجب‌التعظیم یادآور شد: اقبال مردم ایران اسلامی به امامزادگان تاریخی و هویتی است؛ بنابراین باید جمیع ظرفیت‌ها را در اختیار گروه‌های مرجع برای فعالیت در امامزادگان قرار ‌دهیم.

وی در بخش دیگری در جمع مدیران بقاع متبرکه شاخص کشور گفت: نور ولایت را از منشأ آن باید دریافت کرد که در دنیا منشأ نور، اولیاء دین هستند و در هجرت دوم اهل‌بیت (ع) به سرزمین ایران، پرچم‌های منور اولیاء الله را در جای جای این کشور مشاهده می‌کنید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بقاع متبرکه، افزود: از تمامی مدیران خدمتگزاری که وظیفه‌مند مسئولیت مدیریت را در بقاع پذیرفتند و کار فرهنگ عمومی و فرهنگ اسلامی را اجرایی می‌کنند، تقدیر می‌کنم؛ زیرا که آمارها نشان می‌دهد که در جای جای کشور در حال پیشرفت و توسعه هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی تاکید کرد: نگاهمان این است که بقاع برگرفته از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی باید به قطب‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند.

وی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه باید کانون اعانه اجتماعی باشند، تاکید کرد: فعالیت‌های اجتماعی بقاع در زمینه خدمت‌رسانی به محرومین بسیار حائز اهمیت است که در حقیقت کمک می‌کند تا بقاع ملجاء و پناه محرومان باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نوع دیگری از خدمات اجتماعی فعالیت اجتماعی دینی است که در این راستا سفارش شده تا هیئات شاخص را در بقاع دعوت و به کار گرفته شوند و این مکان‌های مقدس مملو از افرادی باشد که به استقبال مناسبت‌های دینی می‌روند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به مهم خواندن تبلیغات محیطی در امامزادگان و بقاع متبرکه، گفت: در حال حاضر تأثیر رسانه‌ها به خوبی مشخص شده اما در زمینه تبلیغات محیطی عملکرد قابل قبولی نداشتیم و این اقدام کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به رقبات و بهره‌وری بیشتر در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: احیاء رقبات پشتیبان امامزاده یکی از اقدامات مهم و اثرگذار است که باید مورد توجه قرار گیرد و باید مورد بارگذاری تجاری، اقتصادی و ... قرار بگیرد و یکی از نمودهای بارگذاری اقتصادی تولید انرژی خورشیدی 200 بقعه متبرکه است.

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر