• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

گزارش تصویری

شنبه29بهمن1401

10:34

199

«قرآن» محور وحدت مسلمانان است

لاله افتخاری با بیان اینکه قرآن محور وحدت تمام مذاهب و ملل مسلمان و حتی مسلمانان کشورهای غیر‌اسلامی است، گفت: مسلمانان کشورهای مختلف در جریان مسابقات هم از یکدیگر کسب تجربه می‌کنند و هم با ظرفیت‌های یکدیگر آشنا می‌شوند.

لاله افتخاری با بیان اینکه قرآن محور وحدت تمام مذاهب و ملل مسلمان و حتی مسلمانان کشورهای غیر‌اسلامی است، گفت: مسلمانان کشورهای مختلف در جریان مسابقات هم از یکدیگر کسب تجربه می‌کنند و هم با ظرفیت‌های یکدیگر آشنا می‌شوند.

لاله افتخاری فعال قرآنی در گفت وگو‌یی درباره نقش مسابقات بین‌المللی قرآن در حفظ وحدت جهان اسلام اظهار کرد: این مسابقات ویترینی برای فعالیت های قرآنی در جهان اسلام است.

وی تاکید کرد: قرآن محور وحدت تمام مذاهب و ملل مسلمان و حتی مسلمانان کشورهای غیر‌اسلامی است بنابراین مسابقات قرآن نیز قطعا باید در مسیر وحدت‌آفرینی باشد. 

این فعال قرآنی ادامه داد: اینکه در حال حاضر برگه یا قرعه شرکت در مسابقه برای تمام مسلمانان از هر کشور و با هر رنگ و نژاد و زبانی، یکسان است؛ اینکه همه در یک شرایطی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به رقابتی سالم می‌پردازند، همه اینها کمک می‌کند تا احساس کنند اگر چه در کشورهای مختلف هستند، اما بین آنها قرآن، اهل‌بیت (ع) و پیامبر صلوات الله علیه، محوری مشترک است و باعث وحدت میان یکدیگر است.

افتخاری افزود: مسلمانان کشورهای مختلف در جریان مسابقات هم از یکدیگر کسب تجربه می‌کنند و هم با ظرفیت‌های یکدیگر آشنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: باید در این مسابقات برنامه‌ریزی انجام شود تا نشست‌های جانبی و گفت و شنودها درباره دشمن مشترک که یکی از مهمترین محورهای وحدت جامعه اسلامی است، مورد بحث باشد، معرفی شود و راهکارهایی ارائه دهند. 

افتخاری تحقق فرهنگ قرآنی در جامعه طی جریان مسابقات را منوط به نشاط‌آفرینی در این حوزه دانست و تاکید کرد که باید از نظرات اندیشمندان برای این مهم بهره بیشتری گرفت.

وی گفت: این نکته به تلاش مسئولان و تبلیغی که صورت می گیرد، بستگی دارد و همچنین اطلاع‌رسانی و ایجاد انگیزه برای حضور افراد و تسهیل حضور آنها در مسابقات که باید به گونه‌ای باشد تا همانطور که برای ورزش صف می‌کشند، شور و شوقی مضاعف برای این مسابقات ایجاد شود.

این فعال قرآنی تصریح کرد: باید بین افرادی که در مسابقات شرکت نمی‌کنند و تنها این عنوان را دارند که در این محافل حضور پیدا کرده‌اند، رقابت های دیگری برگزار شود و مشارکت داده شوند؛ باید کارهایی صورت بگیرد تا این گروه نیز تشویق شوند و قرآن و مسابقات قرآنی برایشان جذابیت بیشتری پیدا کند.

افتخاری در راستای ارائه پیشنهاداتی برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: باید از مخاطبان این حوزه هم پرسیده شود که به چه چیزهایی علاقه دارند؛ گاهی اوقات مسئولان برنامه‌ریزی می‌کنند، اما مخاطب و ذائقه‌اش را در نظر نمی‌گیرند؛ مسابقات باید از حالت تکراری بیرون بیاید و هر دوره بهتر از دوره قبل برگزار شود و تنوع داشته باشد تا ایجاد جاذبه کند.

وی همچنین در مورد هجمه‌های اخیر بر اسلام و قرآن گفت: این مسابقات کمک می‌کند تا عده‌ای از جوانان مسلمان و نخبه از کشورهای مختلف دور هم بیایند. همین حضور و گردهم آیی مسلمانان برای افرادی که اهانت می کنند، قرآن را در جوامع کم رنگ و بی اثر می‌خواهند و دنبال شبهه افکنی هستند یک تودهنی بزرگ است.

این استاد قرآنی درباره اینکه دشمنان اسلام و قرآن کریم طی روزها و ماه‌های اخیر، پروژه هتک حرمت به اسلام و قرآن کریم را به‌شدت دنبال می‌کنند و هدف دشمن از این فعالیت‌ها چیست گفت: دشمنان شیطان‌صفت به‌دنبال کوچک شمردن اسلام و حتی تمامی ادیان هستند بنابراین همه ادیان الهی و به ویژه مسلمانان باید با این افکار پوچ و توهین‌آمیز مقابله کنند.

وی در پایان پیشنهاد کرد برای بهتر برگزار شدن مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به رشد تبلیغات رسانه‌ای درتریبون‌های رسمی و حتی فضای مجازی اهتمام شود.

لازم به ذکر است، سی‌ و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم قرار است با حضور نمایندگانی از سراسر دنیا در ایام مبعث پیامبر اکرم (ص) برگزار شود.


نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر