• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

گزارش تصویری

شنبه29بهمن1401

10:39

144

استاد برجسته قرآن مطرح کرد؛

پیشرفت برنامه‌های قرآنی کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون

یک استاد برجسته قرآن گفت: از اوایل انقلاب اسلامی تا به امروز برنامه‌های قرآنی پیشرفت زیادی کرده و وضعیت از نظر کمی و کیفی با قبل از آن قابل قیاس نیست.

یک استاد برجسته قرآن گفت: از اوایل انقلاب اسلامی تا به امروز برنامه‌های قرآنی پیشرفت زیادی کرده و وضعیت از نظر کمی و کیفی با قبل از آن قابل قیاس نیست.

«منصور ابوئی» استاد برجسته قرآن در گفت‌وگویی درباره اینکه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در کشور تا چه حد باعث حفظ وحدت در جهان اسلام می‌شود، اظهار داشت: اگر بگویم اهداف تحقق پیدا نکرده، درست است و اگر بگویم اهداف تحقق پیدا کرده، باز هم درست است؛ از اوایل انقلاب اسلامی تا به امروز برنامه‌های قرآنی پیشرفت زیادی کرده و وضعیت از نظر کمی و کیفی با قبل از آن قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به اینکه هر کسی که یک جلسه کوچک دارد با پشتیبان های مالی ساده می تواند جلسه را اداره کند ولی در همین حد هم از سازمان یا دستگاههای پشتیبان، حمایت وجود ندارد، افزود: اوایل انقلاب همه عاشق قرائت و مفاهیم و تفسیر قرآن بودند، اما اگر توجه کنید از سال های 80 تا 85 جلسات قرآن رونق خود را از دست داد و آموزش‌های قرآنی جایگاه سابق خود را ندارد.

این استاد برجسته قرآن یادآور شد: در جلساتی که خودِ ما داشتیم، 60 الی 70 نفر شاگرد بود، اما در حال حاضر 10 الی 15 شاگرد را با تشویق و جایزه نگه داشته‌ایم، بنابراین کلاس قرآن و برنامه‌های قرآنی نیازمند پشتیبانی از هر لحاظ است.

ابوئی گفت: من به مسابقات قرآن خیلی فکر نمی‌کنم و بیشتر به پشت جبهه‌اش فکر می‌کنم؛ اگر پشت جبهه قوی باشد، مسابقات قرآن قطعا پر رونق برگزار می‌شود اما وقتی که پشتیبانی وجود نداشته باشد، کسی در این حوزه پرورش پیدا نمی‌کند.

وی درباره با هتک حرمت به قرآن و اسلام تصریح کرد: حضرت علی می فرمایند «کسی که خود را شناخت خدای خود را شناخته است»؛ ما قرآن را نشناخته‌ایم که بتوانیم از حریم آن دفاع کنیم؛ قرآن را اگر خوب بشناسیم، قطعا مانند این است که به خانواده ما ناسزا گفته باشند؛ باید بدانیم که اهمیت قرآن از جان و مال ما بالاتر است.

این استاد برجسته قرآن کریم اهانت‌کنندگان به کلام‌الله مجید را عده‌ای گمراه و دست آموز ایادی شیطان دانست که به هیچ دین و مذهبی وابسته نیستند و تنها از دشمنان دین و خدا تبعیت می‌کنند.

ابوئی در پایان پیشنهاد کرد برای بهتر برگزار شدن مسابقات بین المللی قرآن کریم به ارتقاء پشتیبانی در ابعاد مختلف توجه شود و اقدامات رسانه‌ای مناسب‌تری نیز صورت گیرد.

گفتنی است، سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۲۹ بهمن ماه الی سوم اسفند با حضور قاریان و حافظان برتر بین‌المللی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.


نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر