• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

اخبار

بيشتر

چهارشنبه3اسفند1401

21:10

154

کسانی که می‌خواهند عظمت انقلاب اسلامی را ببینند، نگاهی به فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی داشته باشند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:کسانی که می‌خواهند عظمت انقلاب اسلامی را ببینند، بایستی نگاهی به فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران داشته باشند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:کسانی که می‌خواهند عظمت انقلاب اسلامی را ببینند، بایستی نگاهی به فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران داشته باشند

مراسم اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با شعار «یک کتاب، یک امت»، امشب، سوم اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و تنی چند از مسئولان کشورمان در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در بخشی از این مراسم محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک فرارسیدن ماه شعبان، گفت: امیدوارم همه ما از نفحات الهی که در این ماه وزیدن گرفته استفاده کنیم و با آمادگی کامل وارد ماه خدا شویم.

وی افزود: خدا را شاکریم که سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با موفقیت به پایان رسیده و امروز در مراسم اختتامیه آن مفتخریم در محضر رئیس حمهور مکتبی و قرآنی کشورمان باشیم. خدمت همه کسانی که در این دوره از مسابقات با عناوین مختلف حضور داشتند، خدا قوت عرض می‌کنم.

وزیر ارشاد با اشاره به نکاتی در رابطه فعالیت دولت در حوزه قرآن، بیان کرد: ما به عنوان وزارت‌خانه‌ای که متولی فعالیت‌های قرآنی هستیم، مسئولیت هماهنگی فعالیت‌های ترویجی قرآن در دستگاه‌های مختلف را برعهده داریم.

وی مطرح کرد: تمام تلاشمان این بوده که فضای فعالیت‌های عمومی را برای گروه‌ها و مؤسسات قرآنی مردمی میسر و ممکن کنیم. بعد از کرونا، مجموعه مؤسسات قرآنی مثل بسیاری از مجموعه‌های دیگر آسیب‌دیده بودند و تلاش شد تا حدی که برای دولت و وزارت ارشاد ممکن است مورد حمایت قرار بگیرند.

اسماعیلی در مورد این حمایت‌ها، گفت: در دولت مصوبه‌ای را برای همین منظور به تصویب رساندیم و هم‌اکنون بخش مهمی از فعالان قرآنی، عضو صندوق اعتباری هنر هستند و حدود ۱۵ هزار فعال قرآنی در این حوزه مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه نزدیک به سه هزار مؤسسه قرآنی در وزارت ارشاد ثبت شده و مجوز گرفته‌اند، اظهار کرد: در تابستان به یکی از روستاهای ارتفاعات سبلان رفته بودم که بیشتر از ۳۰۰ حافظ قرآن آنجا وجود داشت و یک طلبه فاضل مجاهدت کرده و معجزه‌ای رخ داده بود.

وزیر ارشاد عنوان کرد: کسانی که می‌خواهند عظمت انقلاب اسلامی را ببینند، بایستی نگاهی به فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران داشته باشند. در این حوزه چیزی شبیه به اعجاز در چهار دهه اتفاق افتاده است. این افتخار بزرگ را داشتیم که بلافاصله معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد همه آن‌ها را وارد همین جرگه حمایتی وزارت کرد.

وی با بیان اینکه امروز در کشور چند فعالیت عمومی قرآنی را به عنوان تصدی انجام می‌دهیم، گفت: آموزش مربیان قرآنی یکی از این فعالیت‌هاست. گروه قرآنی ما امسال در ۲۰ استان حاضر شدند و حدود پنج هزار نفر در کمتر از یک سال به‌عنوان مربی قرآن آموزش دیده‌اند.

اسماعیلی بیان کرد: طرح‌های مهم دیگری هم در حال اجراست که امیدواریم بتوانیم نقش خودمان را در تسهیل‌گری برای گسترش فرهنگ قرآنی ایفا کنیم. در رأس همه اقدامات فرهنگی و فعالیت‌های وزارت ارشاد به موضوع قرآن توجه شده و به تعلیم پیام‌های قرآن در حوزه‌هایی همچون سینما، هنرهای تجسمی، تئاتر، سرود و ...، تعلیم قرآنی پرداخته‌ایم.

وی با بیان اینکه در کمتر از یک ماه آینده نمایشگاه قرآن را در تهران داریم که نزدیک به ۵۰ درصد حجم و تنوع فعالیت‌هایش نسبت به نمایشگاه سال گذشته افزایش پیدا کرده است، گفت: بنا داریم مطالبات مقام معظم رهبری را در یک بازه مشخص به سرانجام برسانیم. 

انتهای پیام

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر