• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

اخبار

بيشتر
ستارگان ایران، معرفی امامزادگان معرفی امامزادگان جلفا، خوی، اردبیل، مشکین شهر، طرقبه و مشهد آذربایجان شرقی | جلفا
امام‌زاده سید محمد نوجه مهر معروف به سید محمد آقا، در کنار رود ارس، در روستای نوجه مهر جلفا قرار دارد. نسب ایشان با ۹ واسطه به امام رضا علیه‌السلام می‌رسد. هرساله کشاورزان آن نواحی پس از برداشت محصول، برای زیارت و ادای نذورات خود به زیارت این امامزاده می‌روند. برای رفتن به روستای نوجه مهر باید از هادی شهر به سیه‌رود، سپس به سمت پایانه مرزی نوردوز بروید؛ و کمی بالاتر از این پایانه مرزی، در سمت راست، تابلوی این امام‌زاده مشهود است. رودی از سمت جنوبی امام‌زاده همیشه در جریان است که رود آبشار گل آخور ورزقان را به رود ارس می‌ریزد.
آذربایجان غربی / خوی
امام‌زاده سید بهلول، در محله‌ای به همین نام در شهرستان خوی واقع گردیده و بزرگ‌ترین مکان زیارتی این شهر است. ایشان پس از شهادت به دست عباسیان که دشمن سرسخت علویان بودند، در محل فعلی که گندم زاری بوده است به‌صورت شبانه و پنهانی مدفون گردیده بود که کشاورز این مزرعه، هنگام آبیاری آن متوجه می‌شود آب در قسمتی از زمین فرونرفته و جمع می‌شود. او پس از کندن زمین به جنازه سید بهلول می‌رسد و سپس با جمعی از شیعیان، ایشان را با احترام دفن می‌کند. امام‌زاده سید بهلول قدیمی‌ترین امام‌زاده در منطقه آذربایجان است و نسب ایشان با دو واسطه به امام هادی علیه‌السلام می‌رسد.
اردبیل / اردبیل
امامزاده سید صدرالدین، از نسل امام کاظم علیه‌السلام، یکی از امامزادگان مهم و عظیم‌الشأن شمال ایران است. ایشان از فرزندان بلافصل امام کاظم علیه‌السلام است که با برادران خود امامزاده صالح و امامزاده حمزه به اردبیل آمده و در آنجا اقامت گزیده و به ترویج معارف قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام و نشر احکام الهی پرداختند. آستان امامزاده سید صدرالدین در جاده اردبیل ـ مشکین‌شهر در ۳ کیلومتری اردبیل، در وسط زمین‌های کشاورزی واقع شده است.
اردبیل / مشکین‌شهر
امام‌زاده سید سلیمان، نوزدهمین فرزند ذکور حضرت امام موسی کاظم علیه‌السلام است و ایشان با امام رضا علیه‌السلام از یک مادر متولد شده‌اند. در موزهٔ این بارگاه، تعدادی ظروف بسیار قدیمی منحصربه‌فرد و چندین کتاب خطی نفیس نگهداری می‌شود که می‌توان از جملهٔ آن‌ها به نسخه‌های دست‌نویس شاهنامه فردوسی اشاره نمود. امام‌زاده سید سلیمان در بخش مشکین شرقی شهر فخرآباد، دهستان قره‌سو، روستای فخرآباد، در ۲۲ کیلومتری شرق شهرستان مشکین‌شهر واقع شده است.
خراسان رضوی / طرقبه
آستان امامزادگان سید ناصر و سید یاسر علیهماالسلام، در شهرستان طرقبه و شاندیز، ابتدای روستای گلستان در ۵ کیلومتری غرب شهر مشهد در منطقه‌ای کوهستانی با جاذبه‌های طبیعی واقع شده است. کاشی نوشتهٔ بزرگی بر بالای نمای ساختمان نصب‌شده و نام این دو برادر به‌وضوح این‌گونه نوشته شده است: «السید یاسر و السید ناصر علیهماالسلام» این دو مقبره در گذشته دارای بنایی ساده با ایوانی کوچک بوده و اکنون به همت اهالی گلستان، بازسازی و مرمت‌شده و موردتوجه اهالی منطقه و زائرین و مسافران است. این بقعه در مجاورت روستای خوش آب و هوای حصار گلستان قرار دارد.
خراسان رضوی / مشهد
آرامگاه خواجه اباصلت رحمة‌الله‌علیه در فاصله ۱۰ کیلومتری مشهد و در کنار جاده مشهد ـ فریمان واقع شده است. اباصلت یکی از اصحاب خاص حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام و خادم و محرم اسرار آن حضرت بود. ایشان بعد از حرکت امام رضا علیه‌السلام از نیشابور، همراه وی از نیشابور خارج شد و به‌طرف طوس و مرو حرکت نمود و در تمامی مجالس و محافل، با امام رضا علیه‌السلام همراه بود. اباصلت بعد از شهادت حضرت، دوباره به نیشابور بازگشت و به مناظرات و بحث‌های علمی و حدیثی مشغول گردید و پس از وفات، در مکان فعلی به خاک سپرده شد.

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر