کد خبر : 359262

تاریخ درج خبر : دوشنبه 27 اردیبهشت 1400
سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران
• نقش تاثیرگذار روابط عمومی در اعتمادسازی مردم/ «اعتماد مردم» بالاترین سرمایه هر سازمانی است
مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره نقش تاثیرگذار روابط عمومی در اعتمادسازی مردم به دستگاه‌ها و نهادها، گفت: نخستین و بالاترین سرمایه هر دستگاه و سازمانی، اعتماد مردم است.
 به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام سید محمدکاظم موسوی متقی مدیرکل فرهنگی این سازمان درباره اهمیت و نقش روابط عمومی در نهادها و سازمان‌ها اظهار کرد: نقش روابط عمومی در کنار دیگر ارکان و بخش‌های هر سازمانی، مهم و اساسی است.
 
وی با اشاره نقش تاثیرگذار روابط عمومی در اعتمادسازی مردم به دستگاه‌ها و نهادها، افزود: اگر در نهادهایی که خدمات عام‌المنفعه دارند، اطلاع‌رسانی به‌طور صریح و شفاف انجام نگیرد، مردم عملاً بدبینی به آن دستگاه پیدا می‌کنند؛ بنابراین اگر بتوانیم خدمات سازمان را به‌خوبی انعکاس دهیم، اعتماد مردم جلب خواهد شد.
 
مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: نخستین و بالاترین سرمایه هر دستگاه و سازمانی، اعتماد مردم است؛ با اعتماد جامعه نسبت به هر دستگاهی، عملاً مشارکت مردم نیز افزایش می‌یابد.
 
حجت‌الاسلام موسوی متقی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به «مدیریت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه»، «اجرای دقیق نیات موقوفات» و همچنین «ارائه خدمات در حفظ و حراست از موقوفات و جلوگیری از موقوفه‌خواری» فعالیت‌های تاثیرگذاری را انجام داده است؛ از طرفی بسیاری از کسانی‌که اهل قدرت و تضییع حق بیت‌المال هستند، بدشان نمی‌‌آید که به وقف دست‌درازی کنند؛ در این بین جنگ رسانه‌ای اتفاق می‌افتد و واقعیت طور دیگری نشان داده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بسیاری از مردم نسبت به آنچه در رسانه‌ها مطرح می‌شود، اعتماد دارند، گفت: وظیفه رسانه شفاف‌سازی بوسیله تبیین مسئله است اما این شیطنت‌های رسانه‌ای باعث از بین رفتن اعتماد جامعه می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه روابط عمومی بازوی اعتمادساز هر دستگاه و نهادی است، خاطرنشان کرد: شاید شبهاتی در موضوعات مختلف وجود داشته باشد اما با گزارش دادن و شفافیت، این شبهات از بین می‌رود و مردم اعتماد پیدا می‌کنند.