کد خبر : 368060

تاریخ درج خبر : شنبه 15 آبان 1400
سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران
• امکان پاسخ به استعلامات وقفی از طریق سامانه میز خدمت اوقاف فراهم شد
مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه از امکان پاسخ به استعلامات وقفی از طریق سامانه میز خدمت این سازمان خبر داد و گفت: با تعاملی که با سازمان ثبت ‌اسناد و املاک کشور داشتیم، سرویس برخطی برای ارتباط با این سازمان برقرار شده که پاسخ به استعلامات...
به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، مجتبی باقرزاده مدیرکل اسناد و ثبتی این سازمان با اعلام این خبر، اظهار کرد: تاکنون استعلامات از ادارات اوقاف به‌صورت دستی انجام می‌شده و قابل رصد و پیگیری نبوده است؛ با ایجاد بستر استعلامات وقفی در سامانه میز خدمت، پاسخ به استعلامات وقفی حتماً از طریق این سامانه انجام خواهد شد تا هم کیفیت پاسخگویی و استعلامات رصد شود، هم اینکه نسبت به تسریع پاسخ به ارباب‌رجوع در راستای دولت الکترونیک گام بسیار مهمی برداشته باشیم.
 
وی ادامه داد: با تعاملی که با سازمان ثبت ‌اسناد و املاک کشور داشتیم، سرویس برخطی برای ارتباط با این سازمان برقرار شده که پاسخ به استعلامات وقفی که از سوی دفاتر اسناد رسمی درخواست می‌شود و همین‌طور همه استعلامات وقفی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی به‌صورت برخط و الکترونیکی و بدون حضور فیزیکی در ادارات اجرایی امکان‌پذیر و قابل رصد و پیگیری خواهد بود.
 
مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه این اقدام سازمان اوقاف را یک گام بسیار بنیادی هم در جهت تکریم ارباب‌رجوع و رفاه حال آن‌ها هم در جهت تسریع در پاسخگویی به استعلامات وقفی اشخاص حقیقی و حقوقی برشمرد و تصریح کرد: ادارات اجرایی ما در سراسر کشور مکلف شده‌اند که از این بستر برای پاسخ به استعلامات وقفی اقدام کنند و هر پاسخی غیر از مسیر سامانه میز خدمت و بستر الکترونیکی، فاقد اعتبار است و اثر قانونی نخواهد داشت.
 
باقرزاده همچنین یادآور شد: برای مهلت پاسخگویی به استعلامات وقفی سقفی را معین کرده‌ایم که در یک بازه زمانی حتماً به این استعلامات پاسخ داده شود.