اخبار سازمان اوقاف

گفت‌و‌گو
پربازدیدترین اخبار
  • امروز
  • دیروز
  • هفته
  • ماه

امروز

دیروز

هفته

ماه

آزادی زندانیان نیازمند

سامانه سجنا (نیروی انسانی)

خدمات غیر حضوری

سامانه شکایات

رسانه ها   تاثیر مهمی در ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف دارند

رسانه ها تاثیر مهمی در ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف دارند

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان در جلسه شورای اطلاع رسانی این اداره کل گفت:رسانه ها تاثیر مهمی در ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف دارند.

 شنبه 2 آذر 1398   120  0      

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه  از استان هرمزگان،جلسه شورای اطلاع رسانی بمنظور برنامه ریزی و اطلاع رسانی مستمر از خدمات وقف به جامعه،فعالیت ها واقدامات سازمان اوقاف و اولویت تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان برگزار شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدیان،مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان ضمن تقدیر و تشکر از  روابط عمومی این اداره کل به دلیل فعالیت های خوب در حوزه اطلاع رسانی موقوفات و بقاع متبرکه گفت: گستردگی و تنوع فعالیت های ادارات،اجرایی کردن گام دوم انقلاب ، ضرورت وحدت رویه و نیز اولویت قرار گرفتن موضوع اطلاع رسانی در برنامه ها موجب تشکیل این جلسه مهم شده است.
 
حجت الاسلام مهدیان نقش تاثیر گذار رسانه ها و مطبوعات را در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف بی بدیل دانست و گفت: باید از همه ابزارهای فرهنگی در این زمینه استفاده کرد که بطور یقین در جامعه بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
 
وی بر بهره گیری از ظرفیت تمام رسانه ها در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف تاکید و تصریح کرد: ساخت فیلم های مستند در خصوص موقوفات و امامزادگان ، انتشار نشریات بصورت ماهانه و انعکاس اخبار و اطلاعات و...... ، در ترویج این سنت حسنه تاثیرگذار است.
 
مدیر کل اوقاف هرمزگان با اشاره به اهمیت توجه هر چه بیشتر به فعالیت‌های رسانه‌ای برای تعمیق فرهنگ وقف در جامعه اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند با همراهی دست‌اندرکاران حوزه وقف، متخصصان علوم دینی و مذهبی و مسئولان مرتبط با وقف در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ وقف در جامعه بکوشند.
 
وی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ وقف به ویژه در برهه کنونی نیاز به اطلاع‌رسانی دقیق دارد، اظهار داشت: ترویج فرهنگ وقف امروز به تلاش بیش از پیش رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی گسترده نیاز دارد و باید همه بکوشند تا حوزه وقف هر چه بهتر و بیشتر در جامعه معرفی شود.
 
مهدیان گفت: با داشتن برنامه ای منظم می توان اهداف را به خوبی پیش برد و در کنار آن اگر بتوانیم انعکاس مناسب و بازتاب خوبی از این فعالیت و عملکرد به مخاطبین و عموم مردم نشان دهیم، در آن صورت می توان گفت بازخورد این فعالیت مثبت بوده است و توانسته در جامعه تأثیرگذار باشد. 
 
حجت الاسلام مهدیان اظهار داشت: با نوآوری و روی آوردن به تکنیک های جدید اطلاع رسانی در نحوه اجرایی ساختن کارها می توان نظر دیگران را جلب کرد و در انعکاس آن فعالیت هرچه که بتوانیم از نظر زمانی سرعت بالاتری داشته باشیم، عمق مطلب و تأثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در هر فعالیت و کاری، اگر تأثیرگذاری و جذب مخاطب دخیل نباشد، آن فعالیت بدون نتیجه تلقی می شود و حوزه اطلاع رسانی باید در معرفی و شناساندن فعالیت ها تلاش کند و بتواند بازخورد آن را ارزیابی کند و نهایتا این موضوع که جامعه و مخاطبین درک کنند که فعالیت و اقدام موثر در جهت پیشرفت در حال انجام است کافی است.
 
وي اضافه كرد: بستر سازي براي تكريم بيشتر ارباب رجوع، رصد مسائل و مشكلات ، ايجاد نشاط و شفاف سازي و موشكافي آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي براي جلوگيري از گسترش آن بايد در دستور كار روابط عمومي قرار گيرد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با اشاره به تبلیغ و ترویج وقف و نقش روابط عمومي و رسانه ها در تحقق این سنت حسنه اظهار كرد: ترویج فرهنگ وقف نیازمند ایجاد موج فرهنگی در جامعه است وی تأكید كرد كه در جامعه امروز باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های رسانه، نخبگان و کارشناسان خبره در ترویج فرهنگ وقف در جامعه به خصوص در میان نسل جوان امروز و آینده بهره برد.
 
حجت الاسلام والمسلمین مهدیان تصریح کرد:يكي از وظيفه هاي اصلي روابط عمومي، ارتباط بين سازمان، مردم و رسانه است كه تحقق این مهم با همکاری رسانه ها و همه دستگاه ها دولتی و خصوصی امکان پذیر است. 
 
وی در پایان گفت : تشکیل کارگروه رسانه ای(نخبگان) در دستور کار روابط عمومی قرار گیرد تا موتور تبلیغ وقف از سرعت بالاتری برخوردار شود.
برچسب ها  

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 

آخرین اخبار