اخبار سازمان اوقاف

گروههای اخبار
گفت‌و‌گو
پیوندهای ویژه
پربازدیدترین اخبار
  • امروز
  • دیروز
  • هفته
  • ماه

امروز

دیروز

هفته

ماه

مسابقات بین المللی قرآن کریم

هم اندیشی ملی

حاج قاسم سلیمانی

محمد رسول الله

میز خدمت الکترونیکی

شماره کارت به منظور واریز کمک های نقدی

فرهنگنامه فقهی و حقوقی وقف

سامانه شکایات

موقوفات نوین ضرورت کشور و جامعه امروز است/ ضرورت پاسخگویی پیشگیرانه نسبت به شبهات اوقافی

موقوفات نوین ضرورت کشور و جامعه امروز است/ ضرورت پاسخگویی پیشگیرانه نسبت به شبهات اوقافی

رئیس دانشکده علوم اجتماعی ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی بابیان اینکه مخاطبان سازمان اوقاف و امور خیریه طیف‌های مختلفی هستند، گفت: حتماً باید در مدیریت ارتباطات و تولید و مخابره پیام‌های ارتباطی این تنوع و تکثر در نظر گرفته شود.

 سه شنبه 26 اسفند 1399   128  0      

به گزارش روابط  عمومی  و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه دکتر اکبر نصراللهی استاد دانشگاه در هشتمین دوره آموزش تخصصی مدیران ،مسئولان وکارشناسان روابط عمومی سازمان اوقاف وادارات کل اوقاف وامورخیریه سراسر کشور با بیان اینکه سنت نیک وقف یکی از میراث های کهن وارزشمند است  به لزوم مخاطب شناسی در ترویج و گسترش این فرهنگ حسنه اشاره کرد و گفت : باید بدانیم که  مخاطبان مان در چه سنی هستند و چه علایقی دارند تا در برنامه ریزی تولید محتوا با شناخت درست وارد عرصه شویم.
 
وی با اشاره به بررسی محتوا و پیام‌های فضای مجازی گفت: تصور من این است که بخشی از مخاطبان سازمان اوقاف در خصوص میزان وقف یک فرد؛ در خصوص مکان و زمان و کیفیت وقف ابهام و سوال دارند.
 
دبیرعلمی جشنواره امام رضا (ع)تصریح کرد : به نظرم راه‌حل این نیست که پاسخ این مخاطبان را نداد، بلکه باید با استفاده از ابزار رسانه‌ای در اختیار مخاطبان به سوال ها و ابهام‌ها پاسخ داد و جواب باید مستند جامع و قانع‌کننده باشد چراکه اگر پاسخ ندهیم ممکن است این ابهام‌ها به شکل سونامی از جای دیگری سر برآورد.
 
دکتر نصراللهی اضافه کرد: با عنایت به تنوع و تکثر مخاطبان این سازمان باید تأکید کنم سازمان اوقاف باید و لزوما رسانه‌های نوین و فضای مجازی را جدی‌تر بگیرد اما به واسطه  حضور در فضای مجازی نباید خود را به برخی رسانه‌ها محدود و یا از ظرفیت برخی رسانه‌های دیگر غافل شود .
 
نصراللهی ادامه داد :در خصوص پاسخگویی به شبهات و ابهامات و سوالات مخاطبان نباید صبر کرد تا ابهام ایجاد یا گسترش یابد؛ بلکه باید شبهات و سؤال‌های مخاطبان شناسایی و متناسب با هرکدام از طریق رسانه شفاف‌سازی شود و باید در قالب بسته‌های خبری،هنری و مجازی جذاب به این سوالات پاسخ داد.
 
وی ادامه داد: ظرفیت‌های رسانه‌ای موجود در اوقاف ازجمله بقاع متبرکه امامزادگان و مساجد می‌توانند در ابهام زدایی و شفاف‌سازی بسیار موثر باشد.
 
وی تأکید کرد: ظرفیت فرهنگ وقف منحصر به ایران نیست و مخاطبان خارجی هم دارد و البته موضوع وقف را هم نمی توان محدود کرد، بلکه موقوفات نوین و نیازهای نوین بسیار موردتوجه و ضرورت کشور و جامعه امروز است.
 
دبیر علمی جشنواره رضوی با اشاره به اختصاص بخشی از این جشنواره به موضوع وقف گفت: وقف رسانه‌ای و یا رسانه وقفی می‌تواند موردتوجه قرار گیرد و اصحاب رسانه هم می‌توانند با ایجاد وقف رسانه‌ای و نشر محتوا و مطالب موضوع در خدمت این موضوع مهم قرار گیرند.
برچسب ها  

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر