اخبار سازمان اوقاف

گروههای اخبار
گفت‌و‌گو
پیوندهای ویژه
پربازدیدترین اخبار
  • امروز
  • دیروز
  • هفته
  • ماه

امروز

دیروز

هفته

ماه

شمیم خدمت

مسابقات داخلی قرآن کریم

هم اندیشی ملی

حاج قاسم سلیمانی

محمد رسول الله

میز خدمت الکترونیکی

شماره کارت به منظور واریز کمک های نقدی

فرهنگنامه فقهی و حقوقی وقف

سامانه شکایات

روابط‌ عمومی‌ عرصه و میدان نهادینه‌ سازی مردم داری است

روابط‌ عمومی‌ عرصه و میدان نهادینه‌ سازی مردم داری است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس، نقش آفرینی مردم در ارتباطات را از ضروریات سازمانی دانست و ابراز کرد: روابط عمومی عرصه و میدان نهادینه سازی مردمداری ومردم گرایی است.

 یک شنبه 26 اردیبهشت 1400   86  0      

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه از فارس، حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان اینکه ارتباطات از پیچیده‌ترین مسائل دنیای امروز است که به واسطه روابط عمومی ها در یک سازمان باید مدیریت شود، گفت: از میان انبوه تعاریف و توصیفاتی که برای این نهاد خدمتی در گذشته در نظر گرفته می‌شد؛ شاید از همه معمول تر و فراگیرتر همان پل ارتباطی مردم با سازمان و ارتباط میان بیرون و درون سازمان باشد و حال آنکه امروز با رشد گسترده دامنه ها و شبکه های اطلاعات در حقیقت ما با شکل‌گیری جریان ها و گفتمان های ارتباطاتی مواجه هستیم و روابط عمومی نه یک پل ارتباطی که در اصل خود ارتباط است.
وی افزود: نقش آفرینی مردم در ارتباطات که به مدد توسعه علم و فناوری محقق شده است انکار ناپذیر و از ضروریات سازمان های امروزی است و از همین رهگذر روابط عمومی میدان مشق و تمرین مردم داری است و این بخش فعال و پویا می تواند مردم داری و حُسن خلق در ارتباط را برای یک سازمان و فراتر از آن جامعه نهادینه کند.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام نیز فراوان بر ارتباط و رفتار شایسته با مردم و حُسن خلق تاکید شده است، گفت: امام صادق(ع) در حدیثی حد و مرز اخلاق نیک را پاکسازی کلام و چهره باز و گشاده در برخورد با برادران دینی می دانند و قرآن کریم در آیه ۱۵۹ سوره آل عمران گشاده روئی، نرمی، ملاطفت و مهربانی را عامل روی آوردن مردم به رسول خدا(ص) می داند.
مدیرکل اوقاف فارس،  افزود: شاید در برخی مواقع به جهت رعایت قوانین و مقررات نتوان همه خواسته ها و انتظارات مردم را فراهم کنیم و اینجاست که نقش و فعالیت روابط عمومی کارآمد و حرفه ای آن سازمان چشمگیر تر می شود و با یگانه دانستن خود و مردم می تواند بهترین ارتباط را رقم زند چنانکه پیامبر اسلام همواره این آموزه را تعلیم می دادند که «اى مردم! می دانم که نمی توانید با اموالتان همه مردم را راضى کنید، ولى با چهره باز وگشاده‏ رویى و خوش‏ اخلاقى، می توانید.»
عضو شورای اطلاع رسانی استان فارس باتاکید بر اینکه باید نگاهمان به ارتباطات مرمی باشد ابراز کرد: در عصری که از روابط عمومی و ارتباطات به عنوان هنر هشتم تعبیر می شود دیگر هنرمندان این عرصه تنها مدیران و کارشناسان سازمانی نمی باشند بلکه با توجه به دامنه فراگیر ارتباط همه مردم می توانند هنرمندان و نقش آفرینان صحنه ارتباطات باشند زیرا اکنون یک شبکه ارتباطی از فرد، فرد مردم جامعه شکل یافته است که هر یک در جای خود موثر و حتی می تواند جریان ساز باشد.
حجت الاسلام موسوی ادامه داد: تبیین و آموزش این نگاه به مدیران یک مجموعه نیز از رسالت های خطیر مدیران، مسئولان و کارشناسان روابط عمومی است که هنرمندانه با دانش و مهارت های مبتنی بر فناوری های نوین ابعاد مختلف یک ارتباط مطلوب را از شکل گیری پیام و تولید محتوا تا شناخت و مدیریت بحران های احتمالی مسیر و نیل به هدف مورد انتظار و بازخوردهای آن را با کمک و حضور مردم در آن عرصه ارتباطی بنمایاند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در پایان ضمن گرامی داشت ۲۷ اردیبهشت، روز روابط عمومی و ارتباطات گفت: ضمن خداقوت به همه مدیران و کارشناسان روابط عمومی در ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور این روز را به هنرمندان عرصه مردمداری تبریک و شادباش می گویم.
برچسب ها  

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار