• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

گزارش تصویری

دوشنبه1اسفند1401

15:50

183

مسابقات قرآن نظر عموم قرآنیان جهان اسلام را درباره ایرانیان و شیعیان تغییر داده است

محبوبه کاتب داور سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران گفت: مسابقات قرآن نظر عموم قرآنیان جهان اسلام را درباره ایرانیان و شیعیان متفاوت از قبل کرده است.

محبوبه کاتب داور سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران گفت: مسابقات قرآن نظر عموم قرآنیان جهان اسلام را درباره ایرانیان و شیعیان متفاوت از قبل کرده است.

سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از تاریخ 29 بهمن ماه الی سوم اسفند ماه با حضور قاریان و حافظان برتر بین‌المللی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است.

محبوبه کاتب داور سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران درباره تأثیر مسابقات بین‌‎المللی قرآن کریم در وحدت جهان اسلام اظهار کرد: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن نقش برجسته و پررنگی در وحدت‌آفرینی بین قاریان جهان اسلام و به‌دنبال آن جهان اسلام دارد؛ این وحدت از این جهت که حول محور قرآن بوده، بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی همین بود که صدای قرآن و صدای اسلام را به گوش جهانیان برساند و بحمدالله چنین رویکردی حاصل شده است؛ به نظرم طی سال‌هایی که مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود، نظر عموم قرآنیان جهان اسلام را درباره ایرانیان و شیعیان متفاوت از قبل کرده است.

داور سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم استقبال جهان اسلام نسبت به مسابقات قرآن و رویکرد اساتید و حاضران و سایر فعالان قرآنی را نشانگر رویکرد وحدت‌آمیز و اثرگذار دانست.
 

کاتب با اشاره به عملکرد تحسین‌برانگیز داوری مسابقات بین‌المللی ایران، افزود: گاهی در حوزه داوری مسابقات، داوران بین‌المللی قرآن دعوت می‌شوند و مشخص می‌شود که اعتماد زیادی به ایران و جوّ حاکم بر کشور دارند؛ این شور و اشتیاق و اقبال به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایران، نشان از جایگاه والای کشور و تحقق هدف مهمی همچون ایجاد وحدت در جهان اسلام دارد.

وی درخصوص تاثیرگذاری برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: امروز در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه شاهد رشد و پویایی هستیم و نمونه‌های بارزی را می‌بینیم و تغییرات ملموسی را شاهد هستیم.

این استاد حوزه تجوید قرآن درخصوص ارتقای کیفیت مسابقات قرآنی در کشور گفت: در سطح کشور باید آموزش همیشگی و همگانی باشد و اگر آموزش همیشگی باشد، کیفیت و رشد را می‌بینیم؛ نباید آموزش فقط در ایام نزدیک به مسابقات جدی گرفته شود؛ افرادی را در برخی از سازمان‌ها و ارگان‌ها می‌بینیم که نزدیک مسابقات خیلی سریع دوره فشرده یک تا دو ماهه می‌بینند که اگر این کار در طول سال و به‌صورت مداوم در جریان باشد، نتایج بهتری خواهد داشت.

داور سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در پایان اقدامات مذبوحانه و هتاکانه دشمن نسبت به قرآن کریم را مورد نکوهش قرارداد و خواستار برخورد جدی با مدعیان دموکراسی در جهان شد و خاطرنشان کرد: باید با کسانی که به دین و اعتقادات مردم بی احترامی می‌کنند، برخورد صورت گیرد، چراکه چنین هتک حرمتی را هیچ یک از فرهیختگان و افراد متدین با هر دین و مذهبی نمی‌پسندند.

محبوبه کاتب متولد سال 1345 در تهران و فارغ‌التحصیل رشته الهیات، گرایش ادیان و عرفان در مقطع کارشناسی است. از سال 80 فعالیت قرآنی خود را در فرهنگسرای قرآن آغاز کرد و اکنون به عنوان معلم و داور کشوری اوقاف محسوب می‌شود.


نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر