• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

اخبار

بيشتر

چهارشنبه3اسفند1401

22:59

378

سازمان اوقاف وظیفه خادمی قرآن کریم را دارد

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در اختتامیه سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت:سازمان اوقاف و امور خیریه این وظیفه را دارد که خادمی قرآن کریم را انجام‌ دهد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در اختتامیه سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت:سازمان اوقاف و امور خیریه این وظیفه را دارد که خادمی قرآن کریم را انجام‌ دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم اختتامیه سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: خوشبختانه پس از اینکه دوسال متوالی مسابقات قرآن به صورت مجازی برگزار شد، امسال چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در سه بخش آوایی(قرائت و حفظ قرآن کریم)، نغماتی(اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی) و معارفی(تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم حکمت‌های نهج‌البلاغه و ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه) برگزار شد.

وی با ارائه گزارش مختصری از روند دوره مقدماتی این مسابقات تا مرحله نهایی اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه این وظیفه را دارد که خادمی قرآن کریم را انجام‌ دهد، از این رو چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن داخلی را در رشته‌های آوایی (ترتیل، تحقیق و حفظ قرآن کریم) در دو بخش آقایان و بانوان در خوزستان به پایان رساندیم.

وی ادامه داد: در آذرماه سال جاری مسابقات نغمات در سایر رشته‌های تواشیح، دعاخوانی و اذان به صورت کشوری در قزوین و همچنین مسابقات معارفی در سه بخش تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم حکمت‌های نهج‌البلاغه و ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه در قم برگزار شد.

رییس سازمان اوقاف و ‌امور خیریه تشریح کرد: در دور مقدماتی سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ۱۵۰ شرکت‌کننده از ۸۰ کشور در رشته‌های حفظ کل و قرائت ترتیل شرکت کردند، البته در این دوره برای اولین بار ترتیل بانوان را نیز به بخش مسابقات اضافه کردیم.

خاموشی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از بین ۱۵۰ شرکت‌کننده از ۸۰ کشور در دور مقدماتی نهایتا ۵۲ شرکت کننده از ۳۳ کشور جواز حضور در دور نهایی را پیدا کردند.

به گفته وی جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در دوران کرونا مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خود را به صورت مجازی برگزار کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه به تشریح اقدامات قرآنی این سازمان پرداخت و گفت: برگزاری مسابقات قرآن در دوران کرونا، برپایی محافل انس با قرآن کریم در سراسر کشور در امامزادگان و بقاع متبرکه، روخوانی قرآن در ماه مبارک رمضان، آموزش قرآن برای گروه‌های هدف، اعزام متسابقین به مسابقات قرآنی کشورهای دیگر، چاپ و کتابت قرآن، اعصاب مدارک به حفاظ و قاریان و... بخشی از اقدامات قرآنی ما به شمار می‌رود.


نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر