• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

بيشتر
سایربخش‌های سازمان وظایف اصلی دفتر ریاست:
  • سیاستگذاري، برنامه ریزي و نظارت بر امور حوزه ریاست سازمان
  • انجام امور اختصاصی ثبت مکاتبات، ارجاعات، ملاقاتها و ابلاغ دستورات صادره نماینده محترم ولی فقیه و قائم مقام سازمان به معاونین، مشاورین، سایر مسئولین و پیگیري آنها تا حصول به نتایج
  • برنامه ریزي جهت مراسم های مذهبی واداري حوزه سازمان مرکزي
  • تهیه گزارشهاي مورد نیاز از طریق ارتباط مستمر با واحدهاي سازمان مرکزي و واحدهاي استانی جهت بهره برداري ریاست سازمان
  • تهیه و تنظیم برنامه هاي ملاقات مراجعین و کارکنان با ریاست سازمان و پاسخگویی به آنها
وظایف اصلی اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل:
  • اطلاع رسانی از عملکرد و فعالیتهاي بخش هاي مختلف سازمان و پاسخگویی به سوالات، ابهامات و ایجاد ارتباط لازم به عموم جامعه از طرق مختلف
  • ترویج فرهنگ وقف در جامعه از طریق اطلاع رسانی موثر و گسترش ارتباط با سایر سازمانها، نهادها و مجامع.
  • جمع آوري و جمع بندي نظرات، انتقادات و پیشنهادهاي مردمی در رابطه با فعالیتها و ماموریتهاي سازمان از طریق سنجش افکار عمومی و ارایه به بخشهاي مختلف سازمان
  • بسط و گسترش فرهنگ وقف در خارج از کشور بویژه مناطق مسلمان نشین و کشورهاي اسلامی
  • مشارکت در اجراي مطلوب مسابقات بین المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم
  • راهبري دبیرخانه مرکزي سازمان
وظایف اصلی دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات : 
  • تهیه و تدوین راهبردها، سیاست ها، اهداف و برنامه ها در چهار چوب طرح جامع فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان
  • بررسی، تایید، نظارت فنی، اقتصادي و تطبیقی بر کلیه طرحها و قراردادهاي مربوط به حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات طراحی نظام فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان
  • تدوین و پیاده سازي راهکارها و طرحهاي توسعه خدمات فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان
  • تهیه، تدوین و نظارت بر آیین نامه ها و دستورالعمل هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات
  • هماهنگی ونظارت برحسن اجراي اتوماسیون اداري وایجاد زمینه استفاده ازاتوماسیون در کلیه سطوح ستادي واجرایی سازمان استقرار شبکه سازمان با سازمانهاي تحت پوشش و سایر ارگانهاي مربوط
  • تهیه و تدوین استانداردهاي لازم براي بکارگیري و بروز نمودن تجهیزات
  • طراحی، جمع آوري، ارزیابی، طبقه بندي، پردازش، تجزیه و تحلیل اطلاعات و آمارها به منظور ارائه به مبادي ذی ربط سازمان در صورت نیاز
  • مکانیزه نمودن فرآیندهاي سازمان و استقرارسامانه ارائه خدمات غیر حضوري از طریق دفاتر پیشخوان
  • طراحی زیر ساختهاي مورد نیاز از جمله پایگاه اطلاعات یکپارچه و جامع سازمان با استفاده از فن آوري اطلاعات و ارتباطات و بهره گیري از تجربیات نوین
  • استقرار بانک اطلاعات نرم افزار و مستندات مربوطه
  • همکاري جهت ایجاد شناسه حقوقی با مراجع ذی ربط
  • نظارت بر امنیت سیستمها و شبکه هاي موجود با همکاري اداره کل حراست سازمان
  • راهبري و اجراي سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه و سایر حوزه ها
  • همکاري و ارتباط با مرکز آمار ایران و وزارت فناوري اطلاعات به منظور تبادل اطلاعات، تجربیات و دانش روز در چهار چوب مقررات و ضوابط
وظایف اصلی اداره کل تحقیق:
  • مراقبت و نظارت بر حسن اجرا قوانین، آیین نامه ها و وظایف واحدهاي تحقیق در مرکز و استانها
  • سیاست گذاري، برنامه ریزي و نظارت بر حسن اجراي امور تحقیق سازمان مرکزي و واحدهاي تابعه
  • اظهار نظر و پیشنهاد افراد واجد شرایط براي تصدي مشاغل ادارات تحقیق
  • فراهم سازي موجبات تحقیق محلی و استفاده از اشخاص خبره براي اجراي قرارهاي صادره در مواقع لازم
  • جمع آوري و ثبت آراء، قرارها، نظریه ها و مفاصا حسابهاي صادره ازشعب تحقیق در دفاترمربوطه ومراقبت درحسن اجراي آن
  • نظارت و مراقبت در حسن اجراي نیابت هاي قضائی در واحدهاي تحقیق و ادارات اوقاف و امور خیریه در سطح کشور
  • انعقاد جلسات هیات سه نفري موضوع ماده ۳۲ آیین نامه کیفیت تحقیق جهت رسیدگی و صدور نظریه جهت اموري که از طرف سازمان ویا ادارات تحقیق استانها ارجاع گردیده است
  • شرکت در جلسات هیات فنی و حقوقی موضوع تبصره ماده ۳۲ آیین نامه اجرائی قانون سازمان
  • تهیه گزارش هاي لازم به منظور اجراي تبصره ذیل ماده ۲۵ آیین نامه کیفیت تحقیق در شعب تحقیق جهت رسیدگی و استرداد وجوه مردودي به حساب موقوفات و اخوات آن و اعلام مراتب به سرپرست سازمان در صورت عدم استرداد وجوه.
  • مطالبه صورتحساب سالیانه موقوفات و اخوات آن و موسسات خیریه و اماکن مذهبی اسلامی با توجه به ماده ۲۵ آیین نامه اجرائی قانون سازمان
  • رسیدگی واقدام فوري در موارد خیانت، تعدي وتفریط مباشران درموقوفات واخوات آن و موسسات خیریه و اماکن مذهبی
  • نظارت بر حسن ابلاغ نظرات و تصمیمات متخذه در شعب تحقیق به افراد حقیقی و حقوقی ذی نفع و مرتبط
  • تهیه و تدوین لوایح قانونی، آیین نامه ها و دستورالعمل هاي مربوطه به واحدها ي تحقیق و نظارت بر حسن اجراي آنها
وظایف اصلی مرکز امور قرآنی:
  • سیاستگذاري و برنامه ریزي عملیاتی اجراي برنامه هاي قرآنی بر اساس اهداف سازمانی
  • هماهنگی با مراجع ذي صلاح در تدوین قوانین، آئیننامه ها و دستورالعمل هاي موردنیاز
  • ساماندهی، نظارت و مهندسی اجراي نیات قرآنی
  • برنامه ریزي، مدیریت و راهبري دبیرخانه دائمی مسابقات سراسر و بین المللی قرآن کریم
  • نظارت و کنترل مسابقات ملی و بین المللی قرآن کریم
  • برنامه ریزي، مدیریت و راهبري همایش هاي بین المللی قرآنی
  • برنامه ریزي و نظارت جهت دعوت از قاریان برجسته (ممتاز) جهان اسلام جهت تلاوت در محافل قرآنی
  • برنامه ریزي و نظارت بر طراحی نظام مسابقات سراسر و بین المللی قرآن کریم
  • هماهنگی و تعامل با برگزارکنندگان مسابقات بین المللی در کشورهاي اسلامی
  • راهبري و نظارت امور مربوط به اعزام قاریان، حافظان و داوران به مسابقات کشوري و بین المللی
  • راهبري و نظارت بر اجراي برنامه هاي تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی
  • راهبري و نظارت بر مطالعات و تأمین محتواي تبلیغی و ترویجی
  • برنامه ریزي و ساماندهی مؤسسات و موقوفات قرآنی
  • برنامه ریزي جهت بهره گیري از ظرفیت هاي رسانه اي در آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی
  • برنامه ریزي و نظارت بر طراحی نظام آموزش قرآنی
  • راهبري و نظارت بر برنامه هاي تربیتی و آموزشی قرآن کریم
  • راهبري و نظارت بر برنامه هاي مربوط به توسعه مهارت هاي تخصصی قرآن کریم
  • ارائه گزارش هاي جامع و تفصیلی دورهاي تحت مسئولیت و ارائه به مبادي ذي ربط
وظایف اصلی دفتر مدیریت عملکرد:
  • سیاست گذاري، برنامه ریزي و نظارت بر امورحوزه تخصصی و واحدهاي تابعه
  • برنامه ریزي و تهیه دستورالعملها و اطلاعات حوزه تخصصی و نظارت بر حسن اجراي آن
  • تهیه وتدوین شاخص ها واستانداردهاي حوزه تخصصی وعمومی سازمان ومعیارهاي ارزیابی عملکرد حوزه هاي تحت مسئولیت شناسایی، ارزیابی و پیشنهاد انتصاب مدیران و کارکنان مستعد و واجد شرایط
  • ارزیابی عملکرد مدیران بر اساس شاخص هاي عمومی و اختصاصی مصوب و صدور کارنامه
  • ارزیابی و تعیین میزان موفقیت دستگاه بازرسی شونده و نقش مدیران در انجام ماموریت و اجراي برنامه ها و پیشنهاد تشویق و تنبیه بر اساس نتایج حاصله
  • طراحی نظام بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات
  • دریافت و رسیدگی به گزارشها، شکایات کارکنان و مردم 
  • نظارت در مزایده ها و مناقصه ها
  • شناسایی، آموزش و سازماندهی بازرسان ثابت و غیر ثابت و تهیه بانک اطلاعات بازرسان
  • نظارت بر اقدامات و فعالیت هاي کنترلی هیئت هاي بازرسی و راهبري آنها در انجام ماموریت
  • تجزیه و تحلیل علل وقوع تخلفات و ارائه راهکارهاي اصلاحی در سطح سازمان و پاسخگوئی به شکایات و گزارش هاي واصله
وظایف اصلی اداره کل منابع مالی غیر عمومی:
  • سیاست گذاري، راهبري و برنامه ریزي امور مالی موقوفات، بقاع و اماکن متبرکه تحت مسئولیت سازمان
  • سیاست گذاري در جهت پرداخت اعتبارات غیر عمومی براساس تخصیص هاي صادره از اداره کل برنامه ریزي و نظارت سازمان
  • طراحی و اجراي نظام مالی سازمان در حوزه مالی غیر عمومی
  • طراحی طرح جامع مالی غیر عمومی در موقوفات و بقاع متبرکه و سایر منابع مشمول
  • راهبري، نظارت و کنترل بر امور مالی غیر عمومی سازمان مرکزي و واحدهاي تابعه
  • مدیریت بر اموال موقوفات، بقاع متبرکه و سایر موسسات و تشکیلات وابسته داراي عواید غیر عمومی
  • نظارت بر امر تهیه و تنظیم صورتحساب و اخذ مفاصاحساب اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و موقوفات از اداره تحقیق
  • نظارت بر امر وصول حقوق اوقافی از عواید موقوفات و بقاع متبرکه شامل (حق التولیه، حق النظاره و حق التصدي)
  • تهیه و تنظیم بیلان مالی موقوفات، بقاع متبرکه و موسسات تحت پوشش سازمان با همکاري مبادي ذی ربط

 وظایف اصلی هسته گزینش: 
  • بررسی صلاحیت اعضاء هسته ها و کارکنان دبیرخانه و تهیه گزارشات لازم جهت طرح در هئیت
  • انجام کلیه اقدامات اجرایی مربوط به رسیدگی به شکایات افراد جهت طرح در هیات
  • انجام اقدامات لازم جهت تامین محتواي برنامه هاي آموزش کارکنان در چار چوب مصوبات هیات عالی
  • پیگیري اجراء کلیه مصوبات و تصمیمات متخذه توسط هیات عالی و هیات مرکزي در هسته هاي تابعه
  • اجراي دستورالعمل ها، بخشنامه ها و سایر موارد محوله از هیات عالی گزینش.

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر