• بله
  • اینستاگرام
لوگوی اوقاف

گفتگو

بيشتر

پنجشنبه27بهمن1401

09:24

5141

گفتگو با استاد شهریار پرهیزگار حافظ کل و چهره با سابقه قرآنی

باید به سمتی برویم که قاری بدون حفظ قرآن موضوعیت نداشته باشد

باید به سمتی برویم که قاری بدون حفظ قرآن موضوعیت نداشته باشد

استاد پرهیزگار با تاکید بر اینکه رقابت سالم قرآنی باعث پیشرفت حافظان و قاریان قرآن می‌شود، گفت: باید بستری فراهم شود تا نوجوانان و جوانان بیشتر به‌سمت حفظ کل قرآن کریم بروند.

استاد شهریار پرهیزگار استاد برجسته قرآنی کشور و حافظ کل قرآن کریم در گفت‌وگو با ستاد خبری چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار کرد: مسابقات قرآنی باعث ایجاد انگیزه در بین جوانان علاقه‌مند به قرآن کریم می‌شود و اگر نباشد برای فعالیت‌های قرآنی مضر است.

وی با بیان اینکه رقابت سالم قرآنی باعث پیشرفت حافظان و قاریان قرآن می‌شود، تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که رقابت‌ قرآنی عرصه‌ای برای رقابت ناسالم شود، زیرا رقابت ناسالم با اخلاق قرآنی کاملا در تضاد است.

این استاد برجسته قرآنی کشور با تاکید بر پرداختن بیشتر به حفظ آیات الهی، افزود: باید بستری فراهم شود تا نوجوانان و جوانان بیشتر به‌سمت حفظ کل قرآن کریم بروند.

پرهیزگار با اشاره به اینکه مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در راستای تربیت حافظان قرآن کریم است، گفت: تحقق این مطالبه (تقویت و تکثیر حافظان قرآن) در نهایت به نفع جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه «قرائت» بدون «حفظ قرآن» نباید ترویج شود، خاطرنشان کرد: باید به سمتی برویم که اصلا قاری بدون حفظ قرآن موضوعیت نداشته باشد.

این استاد برجسته قرآنی کشور ادامه داد: تقسیم جوایز در مسابقات قرآنی کشور ما بر خلاف نحوه تقسیم جوایز در مسابقات قرآن کشورهای مختلف اسلامی است.

پرهیزگار با بیان اینکه باید به‌سمتی برویم که جایزه قاری قرآن ولو اینکه بسیار زیبا بخواند از حافظ قرآن کمتر باشد، افزود: تمامی سیاست‌های ما در مسابقات در جهت تقویت قرائت قرآن است و نه حفظ قرآن؛ بنابراین ما برخلاف مطالبات مقام معظم رهبری در راستای تربیت حافظان قرآن کریم عمل می‌کنیم.

وی بر ضرورت افزایش جوایز حافظان قرآن در مسابقات قرآنی تاکید کرد و یادآور شد: در مسابقات ما جوایز قاری ممتاز قرآن را با حافظ کل قرآن برابر قرار می‌دهند که این خود یک اشتباه استراتژیک بزرگ است که منجر به تقویت و تایید قرائتِ بدون حفظ می‌شود.

این استاد برجسته قرآنی کشور با اشاره به اینکه اصلا معنا ندارد یک نفر قاری قرآن باشد اما حافظ نباشد، تاکید کرد: در مسابقات کشورهای دیگر، بیشترین جایزه را به حافظ کل می‌دهند و هیچ وقت حافظ کل قرآن را از لحاظ جایزه و تشویق با قاری ممتاز برابر نمی‌دانند.

پرهیزگار با تاکید بر اینکه خاصیت سازندگی حفظ قرآن کریم بیشتر از قرائت است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه تربیت حافظان کل قرآن کریم مطالبه دارند ولو اینکه قرائت قرآن نیز مورد تایید ایشان بوده و از فضیلت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه قاریان بزرگ دنیا در دوران کودکی خود قرآن را حفظ کرده‌اند و سپس به‌سوی قرائت آمده‌اند، خاطرنشان کرد: باید به‌سمتی برویم که حداقل حفظ ۱۰ جزء برای قاریان قرآن را به‌عنوان شرط قرار دهیم.

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

آخرین اخبار

بيشتر

اخبار

بيشتر

پیوندها

بيشتر